"Az egész gyermek olyan, mint egyetlen érzékszerv, minden hatásra reagál, amit emberek váltanak ki belőle. Hogy egész élete egészséges lesz-e vagy sem, attól függ, hogyan viselkednek a közelében."(Rudolf Steiner)

Játsszunk!

>> 2009. október 20., kedd

Mi van hátamon?

játékosok száma: tetszőleges, de párosan játsszuk
A gyerekek párban állnak. Az elől álló behunyja a szemét. A hátsóknak kartonon mutatok egy betűelemet (betűt,számot). Ezt kell lerajzolniuk csukott szemű társuk hátára. Az elől állók feladata kitalálni, hogy " mi van a hátán?"
Változata: Az elől állóknak lépéssel kell visszaadni azt a formát, amit a hátán érzett.
Ebben a variációban kevesebben játsszuk.
felhasználható: taktilis érzékelés fejlesztésére, téri tájékozódás fejlesztésére

Lépd le!

játékosok száma: tetszőleges
Előzetesen betűelemeket írok egy kartonra (később betűket,számokat,jeleket). A játékosok egy sorban ülnek. Közülük egy gyerek kihúz egy kártyát, és a rajta lévő betűelemet /betűt,.../ lelépegeti. A többieknek azt kell ki találni, hogy milyen formát lépett le. Ha sokan játsszuk, le is rajzolhatják egy papírra.
felhasználható: mozgás érzékelésének fejlesztésére, téri tájékozódás fejlesztésére

Zsip-zsup

játékosok száma: legalább 1o gyerek
Körben állunk. A játékvezető a kör közepén körbe jár, és rámutat egy gyerekre.
Ha közben azt mondja, zsip, akkor a jobb oldali, ha azt mondja, zsup, akkor a bal oldali társát kell megnevezni.
felhasználható: térirányok kialakulásának fejlesztésére
Változata:

- Ha a játékvezető azt mondja zsip, akkor az a gyerek, akire rámutatott jobbra fordul. Ha azt mondja zsup, akkor balra kell fordulni a kiválasztott játékosnak.
Ez a feladat nem könnyű, hiszen egy idő után össze vissza fognak állni. /függetlenítenie kell magát a szomszédjától/
felhasználható: térirányok fejlesztésére

Élő magnó

játékosok száma: egész csoport
Egy már mindenki által ismert verset, mondókát, kiszámolót csoportban mondunk. A játékvezető előre megbeszélt kézmozgására hol halkítjuk, hol erősítjük a hangerőt.
felhasználható: beszédtechnika javítására, hangerő szabályozásának gyakorlására

0 megjegyzés:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP