"Az egész gyermek olyan, mint egyetlen érzékszerv, minden hatásra reagál, amit emberek váltanak ki belőle. Hogy egész élete egészséges lesz-e vagy sem, attól függ, hogyan viselkednek a közelében."(Rudolf Steiner)

blogimport 2008 augusztus

>> 2009. július 15., szerda

...

2008.08.29. 22:02

Ha egy gyerek szidalomban él,
megtanulja az ítélkezést.
Ha egy gyerek haragban él,
megtanulja a harcot.
Ha egy gyerek félelemben él,
megtanulja a rettegést.
Ha egy gyerek szánalomban él,
megtanulja az önsajnálatot.
Ha egy gyerek gúnyban él,
megtanulja a szégyent.
Ha egy gyerek féltékenységben él,
megtanulja az irigységet.
Ha egy gyerek szégyenben él,
megtanulja a bűnbánatot.
Ha egy gyerek bíztatásban él,
megtanulja az önbizalmat.
Ha egy gyerek megértésben él,
megtanulja a türelmet.
Ha egy gyerek helyeslésben él,
megtanulja magát szeretni.
Ha egy gyerek elismerésben él,
megtanulja, hogy jó, ha célja van.
Ha egy gyerek tisztességben él,
megtanulja az őszinteséget.
Megtanulja, mi az igazság és becsület.
Ha egy gyerek biztonságban él,
megtanulja, hogy bízzon magában és a többiekben.
Ha egy gyerek nyugalomban él,
megtanulja megtanulni saját békéjét.

A Te gyermeked miben él?


hurrá :)

2008.08.29. 15:21

Komolyan fontolgatom,hogy írok egy szerelmetes köszönő levelet V.-nak. Hosszasan áldva szent nevét és azt,hogy átrakatott "büntibe" ebbe az iskolaépületbe (ill.telephely a pontos megnevezés:))Fogalma sem volt,milyen jót tett velem -legalább annyi időre,míg be nem záratják a sulit :s

Béke,nyugalom...megbeszéltük az évet,pakolásztunk,takarítottunk -taki nénik is nyugodtak: aranyosan nézték,hogyan hurcibáljuk a padokat ,törölgetünk,söprögetünk...maga a Kánaán :))

Az otthagyott pajtásaimmal összedobtunk egy nyárbúcsúztató traccspartit. (náluk már kezdődik a szivatás-szegények)
Meséltek arról,

-hogy "pedofil-nagyképű-semmitnemcsinálós" kollegának javasolták,hogy nézzen magának másik munkahelyet - végre,
-hogy megkezdődött a beszoktató hét a piciknek és természetesen a tanító néni az oka,ha nem annyi szülő jelent meg,amennyit V. várt (no azért nem mindegyik tantónéne...csak az ,aki nincs a "körben"- az ott levőknél a szülő a hülye)
-hogy beindult a dekorációs-projekt :minden csilli-villi- hadd lássák a népek,milyen szuper iskola,
-hogy MINDEN napra jutott értekezlet a semmiről,

-hogy már csak 290-et kell aludni a nyári szünetig :))

Hallgattam őket...persze,visszahúz a szívem,hisz ott töltöttem 24évet, de nagyon örülök,hogy ezt a sok erőlködést,rongyrázást elkerülhettem. A sz*ron egyensúlyozunk a létszám miatt,de amíg a "pásztorunkban" van egy kis hatalomvágy (márpedig van,nem kicsi),addig talán tud az isiért lobbizni. Sokszor nagyon gusztustalan,ahogy mindenhova nyelvcsapásokkal vonul,de ha nem csak saját egzisztenciáját biztosítja,hanem az isi is a szeme előtt van,akkor kicsit bocsánatos.


Hamarosan vége...

2008.08.16. 11:27

Fiatalabb koromban ilyenkor már izgatottan készültem az új tanévre.Most szorongva készülök ...milyen meglepetés vár idén (tavaly ilyenkor közölték,hogy másik isibe száműztek).

Gyorsan elszalad a nyár,de kipihentem magam.Élveztem a csendet, sokat olvastam,ápoltam a baráti szálakat :) és a saját gyermekemmel való viszonyomat (elviseltem,hogy majdnem mindig volt nálunk vki :) - jár a vállveregetés-megértő,jófej anyuka vagyok ;).

Ritkán néztem blogokba, kezdem majd a lemaradásokat pótolni.

0 megjegyzés:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP